In je kracht komen als coördinator vrijwilligers (op locatie in Utrecht)

605 keer bekeken 0 reacties

Begin

30-05-2024 om 10:00

Einde

30-05-2024 om 16:00

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Deze themadag wordt georganiseerd door het landelijke Kenniscentrum Vrijwilligers en is bedoeld voor vrijwilligerscoördinatoren en medewerkers die leidinggeven aan vrijwilligers in hun organisatie.

>> Direct inschrijven voor deze Themadag.

>> Meer informatie

Programma Themadag 30 mei*:

09.30 Inloop

10:00 Aanvang ochtendthema: Samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers verbeteren.

De samenwerking tussen medewerkers en vrijwilligers kan goed gaan, maar dat is zeker niet vanzelfsprekend. We horen vaak dat hier wrijving ontstaat. Zeker in de zorg waarbij momenteel sprake is van personeelstekorten horen we dit geluid steeds vaker: de grens van wat vrijwilligers mogen en kunnen doen wordt steeds vaker overschreden. Maar het speelt niet alleen in de zorg: ook bij andere organisaties kan de samenwerking tussen medewerkers en vrijwilligers tot spanningen leiden.

Tijdens dit dagdeel leer je aan de hand van praktijkvoorbeelden:

  • Hoe je de samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers kunt verbeteren.
  • Op welke manieren medewerkers en vrijwilligers zelf kunnen zorgen dat de samenwerking goed verloopt.
  • Hoe je in je organisatie blijvend een plezierig werkklimaat creëert voor vrijwilligers en de medewerkers. 

12.30 Pauze met lunch.

13.15 Aanvang middagthema: Time management en effectief je werkzaamheden organiseren.

‘Oei, dit moet ik nog doen en dat moet ik nog doen en de week is alweer bijna voorbij.’ Grote kans dat je dit herkent. Je moet veel doen in relatief korte tijd. Want je hebt maar weinig uren voor je vrijwilligers, en waarschijnlijk heb je ook nog andere werkzaamheden die om aandacht vragen. Hoe krijg ik het allemaal georganiseerd zodat ik wel alles af krijg? 

Tijdens dit dagdeel leer je aan de hand van praktijkvoorbeelden:

  • Hoe je beter het overzicht bewaakt rond al je werkzaamheden.
  • Welke manieren er zijn om alles wat gedaan moet worden goed in te plannen.
  • Hoe je handig gebruik kunt maken van tools die er zijn om je werk aangenamer te maken… en te zorgen dat het sneller klaar is  ;-) 

15.45 Samenvatting.

16.00 Einde.

Tijden zijn richttijden.

Wat kun je verwachten:
De Thema’s ‘Samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers verbeteren’ en ‘Time management en effectief je werkzaamheden organiseren” worden behandeld aan de hand van een beetje theorie… maar vooral: veel praktijkvoorbeelden én situaties die door de deelnemers (en dus ook jou zelf) worden ingebracht op deze dag.

Vorig jaar zat de Themadag snel vol. Wil je meedoen, wacht dan niet te lang met inschrijven. Meteen inschrijven kan hier.

Locatie:
De Themadag wordt gehouden in hartje Utrecht, circa 10 minuten lopen vanaf Utrecht CS. Het precieze adres wordt nog bekend gemaakt.

Voor wie bedoeld?

De Themadag is bedoeld voor vrijwilligerscoördinatoren en medewerkers die leidinggeven aan vrijwilligers in hun organisatie. Je ontmoet op deze dag andere deelnemers die ook vrijwilligers coördineren, dus ideaal om te horen hoe anderen het doen, waar ze tegenaan lopen en… om te netwerken natuurlijk!

Resultaat:

Na deze Themadag sta je sterker in je schoenen als coördinator vrijwilligers. Je hebt geleerd hoe je de samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers kunt verbeteren. Ook ben je in staat om met gebruikmaking van praktische handvatten je werkzaamheden effectiever te organiseren, zodat je voortaan wel je planning en de deadlines haalt.

Inschrijven:

De kosten* voor deelname aan de Themadag bedragen € 285,= ex. BTW. Heb je eerder deelgenomen aan een (niet-gratis) cursus Vrijwilligerscoördinatie van Kenniscentrum of gebruikt je organisatie de vrijwilligerstool Fenna? Dan krijg je korting en betaal je € 235,= ex. BTW.
> Inschrijven kan hier.

Samengevat:

– Themadag: In je kracht komen als coördinator vrijwilligers.
– Donderdag 30 mei 2024.
– Onderwerp 1: Samenwerking tussen vrijwilligers en medewerkers verbeteren.
– Onderwerp 2: time management en effectief je werkzaamheden organiseren..
– Carin van der Hor en Huub van Dommelen zijn de trainers.
– Aanvang 10.00 (inloop 09.30) – einde 16.00 uur.
– Utrecht binnenstad, 10 minuten lopen vanaf Utrecht CS.
– Adres: wordt nog nader bekend gemaakt.
– Deelnamekosten: € 285,= ex. BTW (heb je eerder meegedaan aan 1 van onze (niet-gratis) cursussen of gebruikt je organisatie de vrijwilligerstool Fenna? Dan krijg je korting en betaal je € 235,= ex. BTW).

Inschrijven

0  reacties

Kunnen wij je verder helpen?

Het team van de vrijwilligerscentrale staat voor je klaar. Voor al je vragen rondom vrijwilligerswerk neem contact met ons op.

Mail ons op:
info@vczeist.nl

 

Volg ons online

         

 

 
Cookie-instellingen