Aanmeldformulier training 'Gesprekken met hulpvragers' (voor vrijwilligers)

Hoe begin je een moeilijk gesprek? Hoe zorg je dat je je boodschap helder vertelt; en vooral dat die boodschap aankomt?
Raak jij het contact in een gesprek soms kwijt?

In deze training leer je belangrijke vaardigheden voor het voeren van (soms lastige) gesprekken met mensen die jij als vrijwilliger ondersteunt. Met de hulp van een trainingsactuer gaan we aan de slag met het oefenen van concrete praktijksituaties.

Doelgroep:
De training is bedoeld voor vrijwilligers werkzaam in de gemeente Zeist die hun communicatievaardigheden willen verbeteren. Deze training bouwt voort op de 'Basistraining communicatie en grenzen stellen' voor vrijwilligers. Heb je deze basistraining niet gevolgd, dan is het van belang dat je op een andere manier basiskennis en -vaardigheden over communicatie hebt verworven.

Inhoud:
Na een korte introductie waarin we de basiskennis over communicatie even opfrissen, gaan we aan de slag met het oefenen van concrete casussen uit jouw eigen praktijk. Dit doen we met de hulp van een trainingsacteur.

Werken met een trainingsacteur is heel praktisch. Je kunt het zien als een laboratorium. Daarin probeer je uit welke interventies werken en welke minder goed werken. Want in communicatie bestaat geen goed of fout; alleen dialoog! En die is in ieder gesprek weer anders en afhankelijk van de personen die het gesprek voeren. In deze training leer je de fijne kneepjes die juist bij jou goed passen!

Praktische informatie:
- Datum: donderdag 28 mei
- Tijden: van 13.00 tot 16.30 uur (inloop vanaf 12.45 uur)
- Locatie: Wijkcentrum De Koppeling; adres De Clomp 1904 in Zeist-West
- Trainer: Katja Budde
- Kosten: we kunnen deze training gratis aanbieden
- Maximum aantal deelnemers: 14

Aanmelden
Wil je deelnemen? Vul dan de hieronder gevraagde gegevens in en klik vervolgens op 'klik hier om je aanmelding in te sturen'.

de organisatie waar je vrijwilligerswerk doet
geef hierboven aan wat voor jou de reden is om deel te nemen en wat je verwachtingen zijn
beschrijf hierboven kort een casus uit je eigen praktijk waar je mee zou willen oefenen