De bijeenkomst is bedoeld voor coördinatoren informele zorg én coördinatoren vrijwilligers die kennis en ervaringen willen uitwisselen rond het effectief organiseren van informele zorg en de inzet van vrijwilligers daarbij.
Delen van kennis, ervaringen en discussie.
We steken in op de verschuiving/transitie van coördinator vrijwilligerswerk naar coördinator informele zorg in het kader van de beweging naar integrale visie op informele zorg:
- Hoe organiseer je en positioneer je deze functie; op team-, locatie-, organisatie-niveau;
- Hoe introduceer en faciliteer je de functie?
- Welke kansen en valkuilen zijn er?
We kijken ook naar de werkzaamheden van de de coördinator informele zorg. En hoe kom je daar als je nu coördinator vrijwilligers bent:
- Waaruit kunnen de werkzaamheden van de coördinator informele zorg bestaan?
- Coachende rol versus coördinerende taken: wat is het verschil?
- Welke knelpunten kom ik tegen in mijn nieuwe rol als coördinator informele zorg?
Wat vraagt dit van de organisatie:
- Hoe kan de organisatie de coördinator informele zorg optimaal faciliteren?
- Welke impact heeft dit op andere afdelingen en medewerkers in de organisatie?
- Vrijwilligers coördinator versus coördinator informele zorg: waar zitten de overeenkomsten, waar de verschillen?
Tijdens deze middag wordt het thema ‘Informele Zorg & vrijwilligers’ vanuit verschillende perspectieven belicht: de beleidsmatige kant, maar ook de organisatie inregel- en uitvoerende kant.
Voor wie bedoeld?
De Themamiddag over Informele Zorg & vrijwilligers is bedoeld voor coördinatoren informele zorg, coördinatoren vrijwilligers, beleidsmedewerkers en managers in organisaties die betrokken zijn bij het organiseren van informele zorg en vrijwilligerswerk. Het kan hierbij gaan om organisaties die al een transitie hebben gemaakt richting het organiseren van informele zorg, maar ook om organisaties die zich oriënteren op deze ontwikkeling.
Inschrijven:
De kosten voor deelname aan de Themamiddag bedragen €175,= ex. BTW.
Samengevat:
– Themamiddag Informele Zorg & vrijwilligers, hoe organiseer je dat?
– Doel: uitwisselen van kennis en ervaringen rond dit thema.
– Diverse gastsprekers van organisaties uit de zorg.
– Volop ruimte voor inbreng eigen situatie, casuïstiek en knelpunten.
– Donderdagmiddag 13 februari 2025.
– 12:30 inloop, 13:00 aanvang, 17:00 einde.
– In Utrecht, goed bereikbaar vanaf Utrecht CS en met gratis P.
– Kosten: €175,= ex. BTW
Programma & Inschrijven